6 års garanti på cykler
Cykler lige til døren
4.7 stjerner på TrustPilot

Guide til cykeldæk


I denne cykeldæk guide får du gode råd og vejledning omkring dæk til cykler

Guide til cykeldæk

Cykeldæk er en vigtig del af hver eneste cykel. Det er dækkene der bestemmer hvor hurtigt vi kan køre i en bestemt slags terræn, det er dækkene der bestemmer hvor komfortabel cyklen føles, og det er dækkene der sikrer at vi kan styre, bremse og accellere på cyklen. Dækkene har enorm betydning for hvordan det føles at køre på cykel, og med et væld af modeller, størrelser og typer at vælge fra, kan de fleste finde et par, der matcher lige netop deres behov. Der findes dæk til mountainbike, til hverdagscykler, til racer, elcykler og mange andre typer cykler, og deriblandt masser af forskellige modeller at vælge fra. Hvor de fleste cykler leveres med dæk der matcher cyklens formål, er der naturligvis mulighed for at skifte for at opnå et resultater der passer dig. I denne guide gennemgår vi de mange typer af cykeldæk, de forskellige funktioner, og giver en vejledning til hvordan du finder de rette dæk for dig.

Cykeldæk til hverdag

De fleste danskere ejer en cykel og bruger den til hverdag. Cyklen bliver brugt som transportmiddel til og fra arbejde eller skole, og mange foretrækker i den sammenhæng et driftsikkert produkt, der ikke kræver meget vedligehold men i stedet passer sig selv. Dæk til hverdagscyklen er derfor ofte med en vis bredde og en smule mønster, for at sikre affjedring og godt greb selvom det er glat. I mange tilfælde vil dækkene desuden være 'punkterfri' så du undgår punkteringer og slangeskift. Punkterfri cykeldæk er ikke helt punkterfri, men er bygget med et stærkt lag kevlar under overfladen, der stopper sten, glasskår og lignende fra at punktere slangen. De fleste citybikes og andre hverdagscykler, særligt dem fra danske producenter, er fra start udstyret med punkterfri cykeldæk, der komplimenterer de i forvejen driftsikre modeller.

Dækken på disse cykler er altid med en god bredde, der sikrer dig god affjedring og komfort på cyklen. På hverdagscykler handler det sjældent om at køre særligt stærkt. I byområder er det i forvejen svært at holde en god fart, med lyskryds og andre cyklister at tage stilling til. Derfor er det vigtigere at man føler sig tilpas på cyklen, så man kan komme frem i ro og mag, og uden at føle ubehag.

På hverdagscykler kan der være store forskelle på dækkenes bredder. På de klassiske modeller, hvor man sidder oprejst, er det populært med bredde dæk, der matcher den afslappede stil på cyklen. På de mere sporty citybikes vil dækkene være smallere for at mindske rullemodstanden, så man kan komme en smule hurtigere frem. På de fleste hverdagscykler har man dog forholdsvis stor frihed til at vælge størrelse på dækkene, da mange stel kan håndtere både smalle og brede dæk. Stort set alle dæk til cykler i voksenstørrelser måler 700c eller hvad der svarer til 28" i tommer. Bredden kan dog, som nævnt variere.

Cykeldæk til børnecykler

Cykeldæk til børnecykler minder meget om dem på voksenmodellerne, men er oftest forholdsvist brede. Dækkene hér har større betydning for cyklens størrelse, da de forskellige børnecykelstørrelser faktisk hænger sammen med størrelsen på dæk og hjul. Man skelner almindeligvis mellem størrelserne 12", 16", 18", 20", 24" og 26". Hjulene bliver således større, men det er dæk og hjul der bruges som mål derfor. Næsten alle dæk til børnecykler er punkterfri, så man slipper for slangeskift. Det hovedsagelige formål er her at sikre komfort og god balance på cyklen, hvorfor dækkene oftest er brede.

Cykeldæk til elcykler

Elcykler og dækkene til disse fås i mange af de samme udgaver som til almindelige hverdagscykler. Elcykel dæk er dog normalt kraftigere og næsten altid med god bredde. Dækkene skal kunne klare cyklernes højere vægt og hastighed, og er derfor forstærket. Igen er næsten alle modeller punkterhæmmende og med en smule mønster. De fleste elcykler bruges således hele året rundt, og det er dækkene netop lavet til. Det anbefales altid at vælge elcykel dæk til en elcykel, men du har stor frihed i forhold til valg af bredde og mønster på de enkelte modeller.

Racer cykeldæk

Racercykel cykeldæk

Racerdæk er altid smalle. Den smalle bredde gør sikrer en lav rullemodstand og hjælper brugeren med at køre så hurtigt som muligt. På racercyklen har cykeldækket enorm betydning for cyklens fart, komfort og styreegenskaber, og det derfor være svært at vurdere præcis hvilket dæk der vil være det rigtige for den enkelte. De fleste racerdæk er smalle og ligger i størrelserne mellem 25mm og 30mm i bredden. Det er blevet mere og mere almindeligt at køre med bredere dæk over de seneste år. Hvor det for bare 10 år siden var helt utænkeligt at køre med dæk i bredder omkring 28mm er det i dag næsten standard for de fleste modeller. Flere studier har vist, at den øgede rullemodstand er minimal på de bredere dæk, men at brugeren i stedet er sikret markant bedre komfort og køreegenskaber - hvilket på længere sigt faktisk er mere værd end den rå fart.

På de fleste racercykler har man mulighed for at skifte dæk i flere forskellige bredder. Man kan dog i enkelte tilfælde være begrænset af cyklens konstruktion. På flere ældre modeller eller såkaldte aero-bikes, vil der sjældent være særligt meget plads til overs mellem dæk og stel, til at montere bredere dæk. Er du i tvivl om hvad du har plads til, er du altid velkommen til at besøge os i butikken i Vanløse. Bredere racerdæk kan dog i mange tilfælde være løsningen på problemer med f.eks. ondt i ryggen eller lænden, da dækkene afbøder slag fra underlaget og gør køreturen meget mere komfortabel.

De fleste racercykel dæk er med meget lidt mønster. Igen er pointen at rullemodstanden skal være så lav som muligt, hvorfor dækkene også gerne skal være glatte. Skal du køre om vinteren eller i regnvejr kan du dog overveje et sæt med mere mønster, for at øge cyklens vejgreb. Meget kan også styret med dæktrykket. Hvis det regner kan du f.eks. køre med lidt lavere dæktryk end normalt for at øge kontaktfladen mellem dæk og vej.

På racercyklen kan du også få punkterhæmmende dæk. Dette er ofte en populær løsning hvis cyklen benyttes om vinteren eller hvis den bruges som pendlercykel. De kraftigere dæk gør cyklen en smule langsommere, men til gengæld slipper man for at bekymre sig om hyppige punkteringer og slangeskift. De fleste producenter har flere forskellige niveauer af punkteringsresistance, så man ikke nødvendigvis er tvunget til at køre med de kraftigste, men tungeste, modeller, men i stedet kan finde nogle modeller der ligger i niveauerne ind imellem.

De fleste racercykler er fra start udstyret med racerdæk der matcher cyklens egenskaber. Hvis det f.eks. er en komfort-racer vil den normalt være udstyret med bredere dæk, mens en toptunet aero-model vil være med smallere dæk for at optimere på farten. Som nævnt har du dog i mange tilfælde stor frihed til at vælge og montere lige netop de dæk der matcher dine behov og ønsker. Mange racercykeldæk kommer som foldedæk til racercykel. Foldedæk til racercykler kommer, som navnet antyder, foldet i en pakke fra start. Dette er fordi dækket ikke er bygget op om en kanttråd, som det ellers er tilfældet med dæk til f.eks. hverdagscykler. De fleste racercykel dæk i sortimentet vil være foldedæk til racercykel.

Har du brug for at læse mere om racercykeldæk? Så kan du med fordel læse denne artikel - Sådan vælger du de rigtige dæk til racercyklen

Dæk til mountainbike

MTB cykeldæk

På mountainbiken er dækkene muligvis af større betydning end på nogen andre cykeltyper. Stort set alle mountainbikens egenskaber bunder i cyklens dæk, og du kan altså lave markante ændringer på en MTB ved at skifte dæk. Det er dækkene der er med til at bestemme cyklens styreegenskaber og affjedring - to faktorer der er helt afgørende for at køre på mountainbike. For at finde de rette dæk, er det altid en god idé at mærke godt efter, hvad det egentlig er, du søger fra din MTB. Det kan på stående fod være svært at vurdere hvad man har brug for, men hvis man mærker godt efter under kørslen får man ofte en ret god idé derom.

Mountainbike dæk kan fås i flere forskellige bredder, men det er særligt dækkenes mønster og dybde der afgør hvordan cyklen kører. Jo større knopper og dybere mønster, jo bedre styreegenskaber men jo mere rullemodstand. Og omvendt har dæk med mindre mønster dårligere styreegenskaber men sikrer cyklen mere fart. Det handler om at finde den balance mellem greb og fart der matcher lige netop din kørestil. Nogle foretrækker endda at montere to forskellige mountainbike dæk på deres cykel, for at opnå det optimale resultat. Den normale kombination er et kraftigt dæk med store knopper forrest, og et mere fladt dæk på baghjulet. På denne måde er man sikret godt greb fortil, hvor cyklen jo styres, og mere fart bagpå, hvortil kraften fra pedalerne lægges. Derudover kan man lægge vægt på dækkenes bredde. Mere bredde giver mere greb og mere komfort, mens et smallere dæk sikrer en høj fart, men til gengæld mister en smule af grebet.

En anden vigtig faktor på mountainbike dæk er dæktrykket. Inden du investerer i et helt nyt sæt MTB cykeldæk kan du prøve at lege lidt med dæktrykket. Dæktrykket bestemmer hvor stor kontakt der er mellem dæk og underlag, og har stor betydning for både fart og greb. Hvis du synes at mangle greb, og har svært ved at styre på sporet, eventuelt i vådt vejr, kan du med fordel prøve at lukke en smule luft ud af dækkene og se, om det skulle hjælpe. På siden af alle dæk, vil det være markeret, hvilket dæktryk der anbefales på de enkelte modeller. Du kan med en god fodpumpe prøve at regulere dæktrykket på dine ture i skoven, og derigennem finde den løsning der bedst passer dig og din kørestil.

Punkterfri cykeldæk

Punkterfri cykeldæk

Mange foretrækker at montere punkterfri cykeldæk på deres hverdagscykler. De færreste har lyst til at komme for sent på arbejde på grund af en punktering, eller stå med kolde fingre på en vinterdag og skifte slange. Dækkene er som sådan ikke punkterfri, men er lavet til at modstå punkteringer uden at gå for meget på kompromis med dækkenes rulleegenskaber. Dækkene ligner almindelige cykeldæk, men under overfladen ligger et punkterhæmmende lag af kevlar, der stopper eventuelle småsten, glasskår og lignende fra at ramme slangen og punktere den.

Der findes flere forskellige niveauer er punkterfri dæk. Nogle er meget kraftige, mens andre har et tyndere punkterhæmmende bælte. For mange handler det om at finde den rette balance mellem rulleegenskaber og punkteringsresistance. Jo kraftigere dækkene er, jo langsommere ruller de nemlig. Kevlar'en under dækkets overflade kan således ikke pumpes op, så dækket bliver blødere på overfladen og rullemodstanden bliver større. På f.eks. racercykler vil man derfor sjældent montere de kraftigste punkterfri cykeldæk, da cyklen simpelthen bliver langsommere. Her er det mere relevant med et par dæk der måske tager de allerværste småsten, men hvor dækket stadig kan pumpes hårdt så det ruller effektivt. På hverdagscykler handler det for mange bare om at få monteret de kraftigste dæk, så man stort set aldrig vil skulle bekymre sig om punkteringer, slangeskift osv.

Dæk til cross og gravel

Gravel cykeldæk

Cross- og graveldæk er en sjov mellemting mellem racerdæk og MTB dæk. Dækkene er her forholdsvist smalle men er fyldt med knopper og et kraftigt mønster der sikrer greb. Da cyklerne bruges på skovstier handler det om at finde den rette balance mellem greb og fart, og i den kategori er gravel- og cross dæk noget for sig.

Cykeltyperne er over de senere år blevet vanvittigt populære og de bruges til mange forskellige aktiviteter. Derfor er der også et stort udvalg af dæk at vælge fra. Her snakker man om forskellige bredder og mønstre, der har til formål at give mere komfort, mere fart eller mere greb alt efter hvad du har brug for. Hvis cyklen f.eks. benyttes primært på landevejen, kan man med fordel vælge et par smalle dæk uden alt for meget mønster, så man kan holde en høj fart på de længere strækninger. Hvis cyklen bruges i skoven på stier og spor vil det omvendt være bedre med et par dæk der giver dig god komfort og greb.

Når du vælger dæk til gravel eller cross skal du derfor gøre dig nogle overvejelser ift. hvordan cyklen skal bruges. Ligesom på mountainbike kan du også styret meget med dæktrykket ift. hvilket greb, hvilken komfort og hvilken fart du søger.

Tubeless cykeldæk

Tubeless er en forholdsvist ny opfindelse, der virkelig er blevet populære over de senere år. Tubeless er et næsten punkterfrit system, hvor dækket i stedet for en slange fyldes med flydende væske. Væsken fylder eventuelle punkteringer ud på få sekunder, så man i mange tilfælde slet ikke mærket at man er punkteret og derfor bare kan køre videre. Din cykel og dens hjul skal være sat op til at køre med tubeless, før systemet kan bruges. Mange cykler, særligt racercykler og mountainbikes, kommer i dag klar til tubeless fra start, mens enkelte modeller, fra f.eks. Giant kommer fuldt sat op med tubeless fra start.

For at køre tubeless skal du have de rigtige dæk, den rette fælg og de rigtige ventiler. Hos Cykelexperten.dk har masser af dæk, fælge og tilbehør til tubeless, så du kan køre med systemet. Læs også vores store guide til netop tubeless, så du kan lære om systemet og hvilke muligheder det giver dig.

Cykeldæk størrelse

På sportscykler som mountainbikes og racercykler har dækkenes bredde som nævnt stor betydning for cyklens køreegenskaber. Et bredere dæk giver mere komfort og greb, mens en smallere dæk sikrer lavere rullemodstand og mere fart. På hverdagscykler er forskellen mindre mærkbar. Her handler det i højere grad om at finde det dæk der passer til sin cykel.

For at finde den korrekte størrelse cykeldæk, kan du næsten altid kigge på siden af det eksisterende dæk. Her vil dækstørrelsen stå markeret enten på tryk eller i selve gummiet. På voksencykler er måler dækkene altid 28" og det er derfor bredden man skal være opmærksom på. Målet du skal kigge efter vil normalt ligne noget à la; 700 x XX. '700' er målet for dækkets omkreds. Herefter følge et x og derefter to cifre. De to cifre indikerer dækkets bredde og kan variere meget fra cykel til cykel. Det er bredden du skal være særligt opmærksom på, da ikke alle fælge kan håndtere alle dækbredder. Du kan med fordel tage udgangspunkt i cyklens eksisterende dæk, når du skal finde nye dæk.

De fleste racercykler måler mellem 23 og 28 mm i bredden, mens en citybike normalt vil ligge mellem 28 og 40 mm i bredden. Mountainbikes er naturligvis endnu bredere, og hér bruges nogle gange tommer til at måle dækbredden.

På børnecykler er der mindre variation i bredden på cykeldæk. Til gengæld skal du være opmærksom på dækkenes størrelse. Børne cykeldæk måles i tommer, ligesom hjulstørrelsen, og skal derfor vælges efter selve cyklens størrelse. Her skelner man normalt mellem størrelserne 12", 16", 18", 20", 24" og 26". Disse cykeldæk vil næsten altid have en standard bredde, så du blot skal være opmærksom på størrelsen.

Hvilke cykeldæk kan jeg vælge til min cykel?

De fleste skifter cykeldæk fordi de eksisterende er slidte. Men mange bruger også cykeldækkene til at ændre på cyklens egenskaber, ved f.eks. at montere bredere eller smallere dæk. Udvalget af dæk er stort, men du skal være opmærksom på at ikke alle dæk passer på alle cykler. Særligt to faktorer har hér stor betydning, nemlig fælg og stel. Fælgen på dine cykelhjul kan kun håndtere visse dækbredder. Du kan næsten altid finde målet på din fælg på siden af den. Alternativt kan du benytte et målebånd, en lineal eller en tommestok for at finde bredden. I tabellen herunder kan du se, hvilke dækbredder der passer til hvilke dækbredder. Tabellen er vejledende, men giver dig en god idé om hvilke muligheder du har på din cykels fælge.

Derudover skal du være opmærksom på, hvor meget plads du har mellem dæk og stel. Mange racercykler og citybikes begrænser bredde dæk, enten fordi dækkene simpelthen rammer stellet, eller fordi dækkene rammer cyklens skærme. Således vil det på f.eks. en racercykel være umuligt at montere dæk meget mere end 30mm bredde, uanset hvilken model der er tale om, ligesom du aldrig vil kunne sætte MTB-dæk på en citybike. For at finde yd af, hvilke cykeldæk du kan vælge til din cykel, kan du hér tage et kig på de eksisterende dæk, og den plads der er imellem dæk og stel. Der skal være forholdsvist god plads, før du har plads til at montere et bredere dæk. Selvom det ser ud som om dækket kan sidde der, er der nødt til at være overskydende plads til småsten, grus og snavs fra dækket. Er du i tvivl om dine muligheder her, kan du altid kontakte os for en vurdering. Send gerne et billede af pladsen ved forgaffel og baggaffel på mail, så vi har noget at forholde os til.

Hvor længe holder cykeldæk?

Holdbarheden på cykeldæk kan variere meget i forhold til model, brug og det terræn der køres i. Det er derfor svært at konkludere præcist hvornår et cykeldæk er slidt og skal skiftes. Der findes dog en række tegn du selv kan være opmærksom på, og den måde vide hvornår et cykeldæk bør skiftes.

For det første kan du tage et kig på dækkets overflade. Hvis du har et dæk med mønster eller knopper, skal disse dele helst være intakte. Hvis dækket ikke har mere mønster på toppen, eller knopperne er slidt ned, har dækket som sådan mistet sin funktion og bør skiftes. Både mønster og knopper har til formål at give brugeren greb på cyklen og skal derfor helst ikke slides ned. Toppen er særligt det bagerste cykeldæk slides hurtigst, og det er derfor særligt hér du skal være opmærksom.

Hvis dit dæk på den anden side er uden særligt meget mønster - det kan eksempelvis være på en racercykel - er det andre ting du skal holde øje med. Her kan du kigge på om dækket mister sin runde form. Hvis du kan se, at dækket er blevet kørt ned på toppen og derfor er mere fladt, bør dækket skiftes. Dækket er rundt for at sikre de bedste rulle- og styreegenskaber. Når toppen er slidt gør det cyklen værre og mere usikker at køre på. Igen er det særligt bagdækket du skal holde øje med, da det er dét der udsættes for den hårdeste belastning.

Med et kig på mønster og dækkets rundhed, kan du hurtigt lave en vurdering af, hvor slidte dine cykeldæk er. Hvis du kan se dækkets 'indmad' i form af et blåt, rødt eller orange materiale, skal dækket skiftes hurtigst muligt, da det i så fald næsten er slidt til ind til slangen. Det farvede materiale er dækkets punkterhæmmende bælte og skal ligge gemt under selve dækket for at fungere optimalt. Hvis denne del af dækket kan ses fra overfladen, skal dækket skiftes så hurtigt som muligt, for at sikre sikkerheden.

Nogle dæk kan også skiftes før de bliver rigtig slidt, så du og din cykel er sikret de bedste betingelser dér hvor i kører. Specielt på cykler der benyttes til sport og motion er det vigtigt at dækkene fungerer optimalt, så det er både sikkert og sjovt at cykle.

Hvor hårdt skal cykeldæk pumpes?

Det står næsten altid angivet på siden af et cykeldæk, hvor hårdt det bør pumpes. Oftest vil målet være i både Psi og Bar, så du ved præcis hvad dækket skal have. I denne sammenhæng er det en super idé at have en pumpe med manometer, så du kan følge med i dæktrykket mens du pumper. De fleste fodpumper er med manometer, mens enkelte håndholdte modeller også kan fås med det.

Der er stor forskel på hvor hårdt forskellige cykeldæk pumpes. F.eks. vil man køre med meget højere dæktryk på racerdæk end på dæk til mountainbike. I skoven har man således brug for et blødere dæk for at få greb, mens det på landevejen mere handler om at mindske rullemodstanden.

På siden af dækket finder du det anbefalede dæktryk med to forskellige tal. Ét tal indikerer det lavest anbefalede dæktryk, og det andet indikerer det højest anbefalede dæktryk. For at sikre din sikkerhed på cyklen bør du altid sørge for, at dit dæk er pumpet til det rette tryk. Er dækket for hårdt eller blødt pumpet mister det de vigtigste egenskaber som greb, styreegenskaber og komfort.

Hvordan skifter man cykeldæk?

Det er nemt nok at sige at cykeldæk er slidte og skal skiftes, men hvordan bærer man sig egentlig ad? Hos Cykelexperten.dk hjælper vi altid gerne med at skifte dæk og slanger på vores værksted, men når først man har prøvet det et par gange, er det faktisk ret nemt, og helt sikkert noget du kan klare derhjemme. Herunder får du en simpel guide til skift af cykeldæk. Det er dog altid en god idé også at finde en video der kan guide dig på vej, eller forsøge sammen med en bekendt som i forvejen har prøvet kræfter med disciplinen. 

  1. Tag luften ud af dækket. Du får aldrig det eksisterende dæk af, uden at lukke luften ud af slangen først. Afhængig af slangens ventil, kan du hurtigt og nemt tømme slangen for luft. Du vil allerede nu kunne mærke at dækket er meget mere medgørligt, end når det er hårdt pumpet.
  2. Find dine dækjern frem. Dækjern er små stykker plast der bruges til at afmontere dækket. Selvom dækket nu er blødt er det tæt på umuligt at få af fælgen uden brug af dækjern. Dækjernene presses ind mellem dæk og fælg. Du behøver i de fleste tilfælde kun to jern, men nogle gange kan tre være en hjælp. Dækjernene vil af sig selv 'falde i hak' mellem dæk og fælg, hvorefter du kan presse jernene nedad for at løfte dækket af fælgen.
  3. Når dækket først er løftet af fælgen, vil du nemt kunne afmontere det helt. Du kan evt. vælge at skifte slange i samme ombæring, så hele setup'et er nyt og friskt.
  4. Find det nye dæk frem og gør klar til at montere det på fælgen. Sørg for at dækket vender den rigtige vej. Mønstret på dækket kan være lavet til at vende den ene eller den anden vej, og dækket kører bedst, hvis det er sat rigtigt på.
  5. Herfra er processen i princippet bare den omvendte af da du afmonterede det gamle dæk. Dækket sættes først halvt på fælgen. Sørg for at slange ikke bliver bukket eller foldet i processen. Du kan med fordel give slangen en lille smule luft, så den lettere holdes på plads i fælgen.
  6. Når den først halvdel af dækket er på, kan du arbejde med resten af dækket for at få krænget det over fælgen. Det kan godt tage tid og kræver ofte knofedt at få den sidste del til at falde i hak. Du må endelig ikke benytte dækjern til montering af dækket, da dækjernene kan knibe slangen og dermed punktere den.
  7. Når dækket er på plads, bør du tjekke at det sidder lige på hele vejen rundt. Fyld herefter luft i slangen (tjek det anbefalede dæktryk på siden af dækket). Du er nu klar til at køre.

Cykeldæk hos Cykelexperten.dk

Hos Cykelexperten.dk finder du et kæmpe udvalg af dæk til cyklen. Her er foldedæk, punkterfri dæk, mountainbike dæk og masser af andre muligheder til stort set ethvert behov. Vi fører dæk fra nogle af de største producenter som Schwalbe, Pirelli, Specialized, Michelin og Continental, så du er garanteret høj kvalitet og enormt udvalg af muligheder, uanset om du kører racercykel, elcykel, mountainbike, citybike eller børnecykel. Flere af dækkene vil kunne vælges i flere forskellige størrelser, så du selv kan vælge den bredde der matcher din cykel og dine behov.

På hjemmesiden kan du sortere for masser af forskellig dæktyper og brands, så du kun bliver præsenteret for de dæk du har lyst til. Se hvilke modeller der er på lager til omgående levering, så du kan modtage dine nye dæk på kortest mulig tid.

Du er altid velkommen til at besøge os i vores Megastore i Vanløse, hvor vi har åbent alle ugens dage. Her står vi klar til at hjælpe dig med at finde de helt rigtige dæk til din cykel, uanset hvad du skal bruge. Vi har altid masser af dæk på lager i butikken, og kan derfor altid tilbyde et stærkt udvalg der opfylder næsten ethvert behov. På vores værksted hjælper vi gerne med at montere dine nye dæk. Du kan booke tid til dækskift her på hjemmesiden.