6 års garanti på cykler
Cykler lige til døren
4.7 stjerner på TrustPilot

The Queen of the Classics - Optakt til dette års Paris-Roubaix

Så er der det tid til en af de største forårsklassikere, nemlig Paris-Roubaix. Hos Cykelexperten.dk glæder vi os utrolig meget til at følge løbet søndag d.13. april.
En af favoritterne til dette års Paris-Roubaix er sidste års vinder Fabian Cancellara. Han vandt Flandern rundt tidligere i år og har vist skræmmende form. Han kan samtidig sætte rekord ved at vinde, da det så vil være tredje gang at han har vundet både Paris-Roubaix og Flandern rundt.
Sep Vanmarcke er også blandt favoritterne. Sidste år så han Fabian Cancellara sprinte fra ham over målstregen i Parix-Roubaix. Den 25 årige belgier er opsat på at få revanche og har i år opnået 5 top 5 placeringer.
Man kan ikke have et Paris-Roubaix uden at nævne Tom Boonen. Fire gange tidligere har han vundet Paris-Roubaix og i år har han et stærkt hold bag sig, som giver Tom Boonen meget gode chancer for at komme i rekordbøgerne med sin 5. sejr i Paris-Roubaix.
Ruten i år har hele 28 strækninger med brosten, hvor 5 af dem også er med i Tour de France 2014. Løbet starter i Compiègne som ligger ca. 80 kilometer nord for Paris. De første 100 kilometer kan man kalde for opvarmning til de mange strækninger med brosten der kommer i anden halvdel af ruten.
Den første sektor med brosten er nær Troisvilles, derefter kommer Haussy (800 meter), Soulzoir (1200 meter) og Famars (1200 meter). Når rytterne har været igennem Famars når de til den nok mest kendte strækning, nemlig Trouée d’Arenberg. Dette er også den mest farlige sektor hvor det går lidt nedad og der derfor kommer meget fart på. De store navne foretrækker at være helt i front på dette tidspunkt for ikke at blive fanget bag et styrt. Efter den berygtede Arenberg sektor kommer alle brostens strækningerne stort set lige efter hinanden.
En af de værste er Mons-en-Pévèle som byder på 3 ukomfortable kilometer, hvor rytterne som regel søger mere komfort ved at cykle i græsset i siden af vejen. Dette betyder også at der er større risiko for sammenstød med tilskuere, hvilket ikke er unormalt. Med 15 kilometer igen, kommer rytterne til Carrefour de l’Arbre (2100 meter). Dette kan blive et af de afgørende steder, da den rytter eller gruppe der kommer først ud af denne sektor nemlig har dejlig komfortabel asfalt resten af vejen til Roubaix.
Den sidste brostens sektion er Roubaix. Denne sektion er lavet for mere komfort til rytterne og giver en af de mest ikoniske afslutninger der er i cykelløb.